Czemu poprawność tekstów jest ważna?
Profesjonalna korekta i redakcja tekstów
Czemu poprawność tekstów jest ważna?
Wiele mówi się i pisze w sieci o języku korzyści, marketingowych funkcjach czy metodzie AIDA w kontekście tworzenia tekstów na strony internetowe. To oczywiście ważne sprawy, o których też wspominam na blogu, ale w całej tej pogoni za atrakcyjnym tekstem pod kątem zwabienia odbiorców, nie wolno zapominać o poprawności tekstów. Czemu poprawność jest tak ważna?
Poprawność tekstu a jego odbiór
Nawet najbardziej podkręcony marketingowo tekst napisany świetnym językiem korzyści nie dostarczy przekazu do odbiorców, jeśli będzie niepoprawnie napisany. Niepoprawnie, to znaczy:
- bez znaków interpunkcyjnych, które ułatwiają czytanie i przyswojenie tekstu, a niejednokrotnie wypływają na znaczenie zdań,
- z błędami ortograficznymi, które bardzo rażą w tekstach i odstraszają odbiorców, nie wspominając o tym, że świadczą o braku profesjonalizmie firmy
- z błędami stylistycznymi, które mogą czynić tekst mało zrozumiałym i świadczą o tym, że tekst nie był tworzony przez profesjonalistę, a zatem firma nie przyłożyła się do tworzenia tekstów na stronę www
Kto odpowiada za poprawność tekstów?
Zasadniczo, jeśli profesjonalny copywriter zajmował się pisaniem tekstów na strony internetowe, to w pakiecie zapewnia on też korektę i redakcję tekstów. Odpowiada za tekst od początku do końca. Niektóre agencje marketingowe hołdują praktykom zatrudniania i copywriterów i osób zajmujących się profesjonalną korektą tekstów, dzięki czemu copywriter już za poprawność tekstów nie odpowiada. Jednak zatrudniając copywritera-freelancera, klient oczekuje – i słusznie – tekstów w 100% poprawnych. Może się też zdarzyć, że klient chce samodzielnie napisać teksty, bo ma pomysł i lekkie pióro, ale potrzebuje kogoś do profesjonalnej korekty i redakcji tekstów, bo poprawność językowa sprawia mu trudność.
Zajmuję się zarówno pisaniem tekstów na strony www całkowicie poprawnych, jak i profesjonalną korektą i redakcją tekstów już napisanych przez klienta. Napisz do mnie i zapytaj o ofertę!