BLOG

zdjęcie z wpisu

Metoda AIDA w tekstach

Pisanie tekstów na stronę www

Metoda AIDA w tekstach

Pisanie tekstów na strony internetowe to niełatwa sztuka – takie teksty, aby spełniały marketingowe funkcje, muszą być zarówno unikatowe, informacyjne, jak i atrakcyjne dla odbiorców. Unikatowość zapewnić można po prostu poprzez samodzielne pisanie tekstów na strony www, informacyjność tekstów wymaga dobrej znajomości branży czy marki, o której się pisze, ale uzyskanie atrakcyjności tekstów wymaga już kunsztu pisarskiego. Można sobie pomagać m.in. podążając za metodą AIDA. Cóż to takiego?

Teksty na stronę internetową: metoda AIDA

Metoda AIDA powstała od skrótu czterech angielskich słów: Attention – uwaga, Interest – zainteresowanie, Desire – potrzeba, Action – akcja. Te słowa określają funkcje, jakie poszczególne fragmenty tekstu powinny spełniać. Zatem tekst na stronę www musi:

  • Skupiać uwagę – należy zacząć od stwierdzenia, które przykuje wzrok i zainteresuje. Dobrze sprawdzą się: pytania retoryczne czy bezpośredni zwrot do czytelnika z czasownikami aktywnymi (Potrzebujesz? Szukasz? Borykasz się z problemem? Masz trudności? Chcesz?)
  • Wzbudzać zainteresowanie – gdy masz już uwagę czytelnika, postaraj się uzyskać jego zainteresowanie. Przykładowo, przedstaw korzyści, jakie dany produkt czy usługa przyniosą odbiorcy albo opowiedz, jakie są zalety danego rozwiązania. Można tu pokusić się o przytoczenie statystyk, bo liczby dobrze działają na wyobraźnię. Warto w dalszym ciągu bezpośrednio zwracać się do odbiorcy – np. zaoszczędź czas korzystając z…, zyskaj nową jakość dzięki…etc.)
  • Zasiej ziarno potrzeby – odbiorca powinien po przeczytaniu tekstu zyskać wrażenie, że koniecznie potrzebuje danego produktu czy usługi. Poprzez ukazanie, jak dana marka rozwiązuje problem odbiorcy (np. ten przedstawiony na początku tekstu, by wzbudzić zainteresowanie), wzbudza się potrzebę nabycia jej produktów czy usług.
  • Namów do działania – każdy tekst marketingowy musi kończyć się zawołaniem do działania, czyli tzw. Call to Action. To teksty takie jak: skorzystaj, kup, dowiedz się więcej itd.

Tworzenie tekstów na stronę internetową, które spełniają cel marketingowy i są zgodne z metodą AIDA, to jedna z usług, które proponuję klientom. Sprawdź moją ofertę!