BLOG

zdjęcie z wpisu

Jak tworzyć posty informacyjne?

 Pisanie tekstów na stronę www

Jak tworzyć posty informacyjne?

Tworzenie tekstów na stronę www obejmuje nie tylko pisanie zachęcających do skorzystania z usług czy produktów marketingowych fraz. Wiele stron internetowych zawiera dział aktualności, w którym marka na bieżąco umieszcza ważne informacje dla klientów. Tworzenie tekstów na strony z informacjami wymaga znajomości podstawowej reguły dziennikarskiej i PR-owej – tzw. reguły odwróconej piramidy.

Reguła odwróconej piramidy

Reguła odwróconej piramidy zakłada, że to, co najważniejsze w tekście powinno być umieszczone na jego początku. Mniej istotne szczegóły oraz tło wydarzeń powinny być ujęte niżej w tekście. Pierwsze zdania w tekście muszą odpowiadać na pytania: kto/co?, gdzie?, kiedy? Chodzi o to, że jeśli czytelnik zrezygnuje z czytania po leadzie postu czy w połowie tekstu, to i tak powinien dowiedzieć się wszystkiego, co najważniejsze. Wstęp ma za zadanie wprowadzać czytelnika do tematyki i jasno, klarownie, zwięźle przedstawiać najistotniejsze kwestie wymagane do zrozumienia tego, co czym post informacyjny traktuje. Przykładowo, jeśli chodzi o post dotyczący tego, że marka będzie wystawiać swoje stoisko na międzynarodowych targach branżowych we Frankfurcie w lipcu, to wszystkie te dane muszą znaleźć się w pierwszych dwóch zdaniach postu. Dopiero potem jest miejsce na opis, kto organizuje targi, dlaczego to prestiżowa impreza, ile firm będzie miało stoiska, jaka oferta będzie wystawiona przez markę itd. Całe tło wydarzenia i dalsze szczegóły mają znaleźć się już po leadzie. Inaczej mówiąc – im dalej w tekst, tym więcej mniej istotnych szczegółów.

Tworzenie artykułów specjalistycznych o informacyjnym charakterze to jedna z moich umiejętności. Mam wykształcenie dziennikarskie i lata doświadczenia w pisaniu tekstów informacyjnych. Sprawdź ofertę – napisz do mnie i poproś o wycenę.